OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



Kuran'da Kad�na Verilen �nem



Kuran'da bildirilen ideal kad�n karakteri ise bug�n cahiliye toplumlar�nda yayg�n olarak ya�anan kad�n karakterinden �ok farkl�d�r. Kuran'a g�re kad�n ve erkek ayn� sorumluluklara sahiptir. Allah, Kuran'da "ideal bir M�sl�man karakteri"nden bahsetmi�tir. Bu karakterde erke�in sorumlu tutuldu�u t�m ahlak �zelliklerinden ayn� �ekilde kad�n da sorumludur. Bu ahlak� ya�ayan M�sl�man kad�n son derece g��l� ve sa�lam bir ki�ili�e sahiptir. G�n�m�zde d�nyan�n pek �ok �lkesinde �iddete ve k�t� muameleye maruz kalan, i�siz, bak�ma muhta�, ya�l�lar evinde terk edilmi� �ok say�da kad�n bulunmaktad�r. Bu toplumsal sorunun ger�ek ��z�m� Kuran ahlak�n�n ya�anmas�ndad�r. Ancak burada dikkat edilmesi gereken �nemli bir nokta bulunmaktad�r: Kuran ahlak� Allah'�n r�zas�n� ve sevgisini kazanabilmek i�in ya�anmal�d�r. Allah Kuran'�n pek �ok ayeti ile kad�n� ve kad�n haklar�n� koruma alt�na alm��, cahiliye toplumlar�nda kad�nlara y�nelik olarak hakim olan yanl�� bak�� a��s�n� ortadan kald�rm��, kad�na toplum i�erisinde sayg�n bir yer kazand�rm��t�r. Rabbimiz Kuran'da insanlara Kendi Kat�nda �st�nl�k �l��s�n�n cinsiyet de�il, Allah korkusu, iman, g�zel ahlak, ihlas ve takva oldu�unu bildirmi�tir.

�nsanlar Aras�ndaki Tek �st�nl�k �l��s� Takvad�r
D�nyan�n pek �ok �lkesinde, kimi insanlar i�in bir kimsenin derisinin renginin, konu�tu�u dilin, hangi milletten oldu�unun da b�y�k �nem ta��d���n� g�r�r�z. Bu �st�nl�k �l��leri �e�itli toplumlara g�re de�i�iklik g�stermekle birlikte genellikle ayn� �er�eve i�erisinde kalmaktad�r. Kad�nlar hakk�nda on y�llard�r s�regelen tart��malar�n k�keninde de i�te bu yanl�� bak�� a��lar� yer almaktad�r. �rne�in bu gibi ki�iler kad�nlar� de�erlendirirken yine ya�ad�klar� toplumun belirledi�i �l��leri esas almakta ve bunlara g�re bir kanaate varmaktad�rlar. Bu nedenle kimileri kad�n� ikinci s�n�f insan olarak nitelendirmekte ve hayat�n� bu yanl�� izlenimi do�rultusunda y�nlendirmektedir.
Ancak Allah Kuran'da, insanlar aras�ndaki tek �st�nl�k �l��s�n�n ki�ilerin takvalar� oldu�unu bildirmi�tir. Allah ayette, "... Siz, hay�r ad�na ne yaparsan�z, Allah, onu bilir. Az�k edinin, ��phesiz az���n en hay�rl�s� takvad�r. Ey temiz ak�l sahipleri, Ben'den korkup-sak�n�n." (Bakara Suresi, 197) �eklinde buyurarak, insanlara elde edebilecekleri en hay�rl� �zelli�in takva oldu�unu haber vermi�tir. Dolay�s�yla insanlar�n hedeflemeleri gereken, mal m�lk, �an ��hret gibi maddi de�erler de�il, ki�iyi hem d�nyada hem de Allah Kat�nda as�l olarak de�erli hale getirecek ve �st�nl�k kazand�racak olan 'takva' olmal�d�r.
Allah'�n Kuran'da bildirdi�i ayetlerden anla��ld��� gibi, �st�nl��� kad�n ya da erkek olmakta, fiziksel g��te ya da ba�ka bir cahiliye k�stas�nda aramak b�y�k bir yan�lg�d�r. Tek �st�nl�k Allah'�n bize Kuran'da bildirdi�i gibi iman�n ve takvan�n �st�nl���d�r.

�slam Ahlak�nda Kad�n ve Erkek E�ittir
Kad�n�n toplumdaki yeri konusunda, d�nyan�n hemen her �lkesinde as�rlardan bu yana s�regelen tart��malar ku�kusuz her toplum i�in tan�d�kt�r. Kad�n�n toplumdaki stat�s�, aile hayat�ndaki �nemi, �al���p �al��amayaca�� gibi birtak�m sosyal konular y�llard�r d�nya g�ndeminde �nemli bir yer tutmaktad�r. Oysa bir M�sl�man i�in, kad�n�n toplumdaki yeri �ok belirgindir ve ger�ek �slam ahlak�n�n benimsendi�i bir toplumda b�yle bir tart��man�n ya�anmas� m�mk�n de�ildir. ��nk� �slam'da kad�n ile erkek e�ittir.
Kad�n ve erkek elbette ki fiziksel anlamda birbirlerinden farkl� yap�lara sahiptirler. Ancak kad�n�n fiziksel olarak, erke�e oranla daha g��s�z olmas�, onun toplum i�erisinde erkekten daha az de�er g�rmesi i�in bir sebep de�ildir. (Harun Yahya, Hz. Meryem)
�slam ahlak�na g�re, as�l �nemli olan bir insan�n kad�n ya da erkek olmas� de�il, ki�inin Allah'a derin bir iman ve Allah korkusuyla ba�lanm�� olmas�d�r. Allah'�n emir ve yasaklar�na titizlikle uymas�, Kuran ahlak�n� en g�zel �ekilde ya�amaya �al��mas�d�r. Allah Kat�nda as�l de�er g�recek olan ki�inin bu �zellikleri olacakt�r. Allah Kuran'da kad�n olsun erkek olsun iman eden bir kimsenin sahip olmas� gereken �zellikleri a��klam��t�r.


Kuran'da Kad�n ve Erke�e Hitap Ayn�d�r
Kuran ayetlerinin geneline bak�ld���nda, Allah'�n kad�n ve erke�e ortak bir hitap �ekli kulland��� g�r�lmektedir. Daha �nce de detayl� olarak �zerinde duruldu�u gibi, Allah Kuran'da bir ki�inin gen�, ya�l�, kad�n ya da erkek olmas�n�n de�il, samimi bir kalple iman etmesinin �nemli oldu�unu bildirmektedir. Bu do�rultuda Allah Kuran ayetlerinde t�m hitaplar� kad�na ve erke�e birarada yapmakta ve her ikisinin de ayn� sorumluluklara sahip olduklar�n� hat�rlatmaktad�r. Kuran'da bu �ekilde pek �ok ayet yer almaktad�r. Allah Kuran'da, "Erkek olsun, kad�n olsun inanm�� olarak kim salih bir amelde bulunursa, onlar cennete girecek ve onlar, bir '�ekirde�in s�rt�ndaki tomurcuk kadar' bile haks�zl��a u�ramayacaklard�r." (Nisa Suresi, 124) ayetinde, samimi iman etti�i s�rece, ki�inin kad�n ya da erkek olmas�n�n hi�bir �neminin olmad���n� bildirmi�, iman edenlerin hi�bir haks�zl��a u�ramaks�z�n, mutlaka Allah'�n rahmeti ve cenneti ile kar��l�k g�rece�ini haber vermi�tir.
Allah, Kuran'da m�minlere oldu�u gibi, inkar edenler hakk�nda bilgi verirken de kad�nlara ve erkeklere ayn� �ekilde hitap etmektedir. Allah, inkar eden kad�nlar ile inkar eden erkeklerin, m�naf�k kad�nlar ile m�naf�k erkeklerin ve m��rik kad�nlar ile m��rik erkeklerin de ahiret g�n�nde ayn� �ekilde kar��l�k g�rece�ini, cinsiyetlerinden dolay� farkl� bir durum ile kar��l�k g�rmeyeceklerini haber vermektedir. Kuran'da bu �u �ekilde bildirilmektedir: "�undan ki: Allah, m�naf�k erkekleri ve m�naf�k kad�nlar�, m��rik erkekleri ve m��rik kad�nlar� azabland�racak; m�'min erkeklerin ve m�'min kad�nlar�n tevbesini kabul edecektir. Allah �ok ba���layand�r, �ok esirgeyendir." (Ahzab Suresi, 73)

�slam Ahlak�nda Anneye Verilen De�er
Allah Kuran'da hem kad�na kar�� g�sterilmesi gereken �zenli tavra, hem de bunun yan� s�ra 'anneye' kar�� g�sterilecek olan g�zel ahlak�n �nemine dikkat �ekmi�tir.
�nsan�n anne ve babas�, �ocuklar�n�n iyi bir e�itim al�p g�zel bir ahlak kazanabilmesi, hem kendisine hem de �evresindeki insanlara fayda getirecek hay�rl� bir insan olabilmesi i�in b�y�k �aba harcarlar. Y�llar boyu bu ama�la maddi manevi pek �ok fedakarl�k �stlenirler. �nsan�n, kendisine verilen bu eme�i takdir edebilmesi ve bu �zverili ahlaka, sayg� ve h�rmetle kar��l�k vermesi gerekmektedir. Allah Kuran'da m�minin bu sorumlulu�unu ��yle bildirir:
"Biz insana, anne ve babas�na (kar��) g�zelli�i (ilke edinmesini) tavsiye ettik..." (Ankebut Suresi, 8)
"De ki: "Gelin size Rabbiniz'in neleri haram k�ld���n� okuyay�m: O'na hi�bir �eyi ortak ko�may�n, anne-babaya iyilik edin, �" (Enam Suresi, 151)
Kuran'�n bir ba�ka ayetinde ise Allah insana, anne babaya kar�� g�zellikle davran�lmas�n�, b�y�klenip b�b�rlenmekten ka��n�lmas�n� ��yle bildirmektedir:
"Allah'a ibadet edin ve O'na hi�bir �eyi ortak ko�may�n. Anne-babaya, yak�n akrabaya, yetimlere, yoksullara, yak�n kom�uya, uzak kom�uya, yan�n�zdaki arkada�a, yolda kalm��a ve sa� ellerinizin malik olduklar�na g�zellikle davran�n. ��nk�, Allah, her b�y�kl�k taslay�p b�b�rleneni sevmez." (Nisa Suresi, 36)
T�m bu ayetlerden anla��laca�� gibi, Allah insanlara, anne babaya kar�� daima ho�g�r�l�, anlay��l�, �efkatli ve sayg�l� bir tav�r i�erisinde olmalar�n� ���tlemektedir. Bunun yan� s�ra Allah, annenin �ocu�u d�nyaya getirebilmek ve b�y�tebilmek i�in b�y�k zorluklara g���s gerdi�ini hat�rlatarak, onun �zerindeki eme�ine de dikkat �ekmektedir: "Biz insana anne ve babas�n� (onlara iyilikle davranmay�) tavsiye ettik. Annesi onu, zorluk �st�ne zorlukla (karn�nda) ta��m��t�r. Onun (s�tten) ayr�lmas�, iki y�l i�indedir. "Hem Bana, hem anne ve babana ��kret, d�n�� yaln�z Banad�r." (Lokman Suresi, 14)
Bunun yan� s�ra Allah, insan�n anne ve babas�n�n kendisine g�stermi� oldu�u �zverileri unutmamas�n�, onlar muhta� konuma geldiklerinde de, anne ve babaya kar�� ayn� g�zel ahlak ile davran�lmas�n� ���tlemektedir: "Rabbin, O'ndan ba�kas�na kulluk etmemenizi ve anne-babaya iyilikle davranmay� emretti. �ayet onlardan biri veya ikisi senin yan�nda ya�l�l��a ula��rsa, onlara: "�f" bile deme ve onlar� azarlama; onlara g�zel s�z s�yle. Onlara ac�yarak al�akg�n�ll�l�k kanad�n� ger ve de ki: "Rabbim, onlar beni k���kken nas�l terbiye ettilerse Sen de onlar� esirge." (�sra Suresi, 23-24)
�man eden her insan, Allah'�n bu l�tfuna eri�erek Rabbimiz'in yak�nl���n�, dostlu�unu, sevgisini ve r�zas�n� kazanabilmeyi g�n�lden ister. Ancak bunun i�in insan�n, Allah'�n peygamberlerini l�tufland�rd��� bu nimetleri kendisinden kesinlikle uzak g�rmemesi, Rabbimiz'in rahmetinin ve fazl�n�n �ok geni� oldu�unu bilmesi gerekmektedir. Allah, insanlar�n Kendisi'ne g�n�lden y�nelerek talep ettikleri her t�rl� isteklerine kar��l�k verece�ini bildirmi�tir. Bu nedenle kad�n olsun erkek olsun, her insan�n peygamberlerin bu �st�n makam�na ula�abilmeyi hedeflemesi ve bunun i�in samimi bir �aba harcamas� gerekmektedir.
Kuran'da, "Ama Bizden kendilerine g�zellik ge�mi� bulunanlar; i�te, onlar, ondan uzakla�t�r�lm��lard�r." (Enbiya Suresi, 101) ayetinde, Rabbimiz'in Kat�ndan kendilerine g�zellik ge�en insanlardan bahsedilmi�tir. Allah kad�n ya da erkek ayr�m� yapmadan insan�n �n�ne, bu kimselerden olabilme f�rsat�n� sunmu�tur. �nsan�n yapmas� gereken, Allah'a g�n�lden bir sevgiyle ba�lanmak, O'nu her�eyin �st�nde tutarak Rabbimiz'in raz� olaca�� bir ya�am s�rmektir. Bu samimi iman� ya�ayan her insan, Allah'�n dilemesiyle, Allah Kat�nda en g�zel kar��l��� bulacakt�r.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.