Balkanlardaki �slam'�n Kahraman Lideri: AL�YA �ZZETBEGOV��


Balkan M�sl�manlar� �stanbul'dayd�
Bat� Trakya M�sl�manlar�
Sahte D�nyan�n Ac�lar�ndan Tutku Ve H�rs
�in'in Bat�l �nanc�: �AMAN�ZM

M�barek Ramazan
I����n Bilinmeyen �zellikleri
V�cudumuzdaki Saya� : Tansiyon
"Dindar Evrim" Yan�lg�s�na KURAN'DAN CEVAPLAR

www.darwinizmin
sonu.com

Ara�t�rma'dan



�zg�rl���n Ger�ek Anlam�


�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur. Bu, �zg�rl�k kavram�n�n insanlar i�in ta��d��� �nemi ortaya koymaktad�r. Kimi zaman insanlar�n t�m s�k�nt�lardan kurtulu�unun, sadece �zg�rl�kten ibaret oldu�u bile d���n�lm��t�r. Hatta baz� dillerde, "�zg�rl�k" ve "kurtulu�" i�in ayn� kelimeler kullan�lmaktad�r.

�zg�rl�k kavram�n�n �nemi hakk�nda olu�mu� olan fikir birli�i, �zg�rl�k kavram�n�n anlam� s�z konusu oldu�unda bir anda da��l�r.

Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r. �nsan�n �zg�rl���n� ancak toplumun ya da bask�c� bir devletin koydu�u s�n�rlamalar engeller. Bu nedenledir ki, "�zg�rl�k" kelimesinden t�remi� olan liberalizm, bireyin en �nemli varl�k oldu�unu savunur ve ona �zg�rl�k sa�lamak i�in devletin m�dahalesinin en aza indirilmesi, toplumun da olabildi�ince ho�g�r�l� olmas� gerekti�ini savunur.

�zg�rl�k hi�bir s�n�r ve kural kabul etmemek olarak tan�mland���nda ise bunun sonucu anar�izme kadar gitmektedir. ��nk� anar�izm, devletin ve t�m toplumsal kurum ve kurallar�n yok edilmesini savunmaktad�r ki, liberalizme g�re bile, �zg�rl���n en �st (ancak g�vensiz) d�zeyi budur.

Ancak ba�ta da belirtti�imiz gibi, t�m bunlar, �zg�rl���n modern Bat� d���ncesi taraf�ndan yap�lm�� olan tarifinin sonucunda ortaya ��kan d���ncelerdir. Bu tarifin kayna�� ise H�manist d���ncedir. (Harun Yahya, �mtihan�n S�rr�)




H�manizmin �zg�rl�k Tarifi


H�manizm, 15. y�zy�l Avrupa's�nda Kilisenin ��retilerine kar�� geli�en d���nce ak�m�yd�. H�manistlerin amac�, evrenin ve insan�n varl��� ile ilgili olarak Kilise'nin ��rettikleri d���nda yeni bir a��klama getirmekti. Bu yeni a��klamaya kaynak bulabilmek i�in de, Kilise �ncesindeki putperest (Pagan) Avrupa k�lt�rlerine geri d�nd�ler. Eski Yunan ve Roma kaynaklar�ndan yola ��karak Allah�� inkar eden ve insan� her�eyin merkezine koyan h�manizm d���ncesini ortaya att�lar. Her alanda yeni bir a��klama getirme iddias�nda olan h�manizm, insan ile ilgili g�r��lerini bunlara temel olarak al�yordu. Kilise, Kitab-� Mukaddes'in verdi�i temel do�rular�n bir sonucu olarak, insan�n ruhunda iki ayr� y�n oldu�unu bildiriyordu. �lki, �lahi y�nd� ve t�m iyilikler buradan kaynak buluyordu. Di�eri ise, �eytani y�nd�. �nsan�n b�t�n h�rslar�n�n, bencilliklerinin, g�nahlar�n�n kayna�� bu ikinci y�nd�. Bu ikinci "�eytani" y�nden kurtulmak ise, ancak dinin kurallar�na uymakla, hatta �ile ve sab�rla m�mk�n olabilirdi.

H�manizm i�te bu "iki y�nl� ruh" kavram�n� reddetti ve insan�n bir b�t�n olarak iyi, g�zel ve do�ru oldu�unu savundu. Bu felsefeye g�re, insan�n ruhunda bir sorun olmad��� i�in, m�mk�n oldu�unca �zg�r b�rak�lmas� gerekiyordu. �yiliklerle dolu olan insan ruhu serbest b�rak�ld�k�a da en g�zel ve en do�ru yolu kendi kendine bulabilirdi! Oysa H�manizmin ortaya att��� s�z konusu "tek y�nl� ruh" iddias�, insanlar i�in bir aldatmacayd�. Papa XIII. Leo, modern d�nyan�n i�ine d��t��� bu aldan���, 1884 y�l�nda yay�nlad��� "Humanum Genus" adl� �nl� ferman�nda �zellikle vurguluyordu. Yeni h�manist k�lt�r�n ard�nda, masonluk ad� alt�nda toplanan din kar��t� g��leri g�ren Papa ��yle demi�ti:

"Masonlu�un kabul etti�i ve topluma empoze etmeye �al��t��� yegane ahlak, 'sivil' ya da 'ba��ms�z' ahlak dedikleri ve her t�rl� dini d���nceyi g�rmezlikten gelen bir ahlak �e�ididir... Ancak insan�n do�as� fazilete oldu�u kadar g�naha ve k�t�l��e de e�ilimlidir. Bu nedenle de, dinin yol g�stericili�i olmadan d�r�st ve mutlu bir ya�am kurulamaz."

"Tek Y�nl� Ruh" �nanc�n�n �flas�


H�manizmin "tek y�nl� ruh" inanc�, daha sonra ortaya at�lan b�t�n ideolojilerin ortak noktas� oldu. Din kar��t� ve s�zde modern olan bu ideolojiler, baz� toplumsal d�zenlemelerle ideal bir toplum kurman�n m�mk�n olabilece�ini �ne s�rd�ler. Sosyalizm, mevcut "d�zen" de�i�ti�inde insanlar�n kolayca birbirlerini s�m�rmekten vazge�eceklerini ve "s�n�fs�z toplum"un kurulaca��n� iddia etti. Liberalizm ise, insanlar�n �zg�rle�tirilmeleri (devlet ve toplum bask�s�ndan kurtar�lmalar�) halinde, ideal bir toplum olu�aca��n� �ne s�rd�.
Oysa devletin ya da toplumun bask�s�n�n ortadan kald�r�lmas� beklenen sonucu vermiyor, insanlar� mutlu etmeye yetmiyordu. O nedenle, liberalizmin verdi�i �zg�rl��e kar��, Eric Fromm'un "�zg�rl�kten Ka���" ad�n� verdi�i tepki geli�ti. Fa�izm ve Nazizim, liberalizmin verdi�i "�zg�rl�k"ten y�z �eviren ve g��l� bir otoriteye itaat etme iste�i duyan topluluklar taraf�ndan iktidara getirildi.

Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir. Bat�n�n i�ine d��t��� derin belirsizlik ve g�vensizlik ve giderek artan �arp�k metafizik aray��lar h�manist felsefenin iflas�n�n sonucudur.

��nk� kurtulu� (yani "felah") i�in gerekli olan �zg�rl�k; modern Bat� d���ncesinin dar d���nce kal�plar� ile anla��lamayacak kadar geni� bir anlam i�ermektedir.




Kuran'a G�re Nefs, Felah ve �zg�rl�k



Bat�'n�n yanl�� �zg�rl�k ve kurtulu� kavramlar�n�n temelindeki yanl��, yukar�da s�z�n� etti�imiz h�manizm kaynakl� insan ruhunun "tek y�nl� " oldu�unu iddia eden bat�l bir inan�t�r.

Oysa ilim bak�m�ndan her�eyi ku�atan y�ce Allah, ger�e�i Kuran�da �u �ekilde bildirmektedir.

"G�ne�e ve onun par�lt�s�na andolsun, Onu izledi�i zaman aya, Onu (g�ne�) par�ldatt��� zaman g�nd�ze, Onu sar�p-�rtt��� zaman geceye, G��e ve onu bina edene, Yere ve onu yay�p d��eyene, Nefse ve ona 'bir d�zen i�inde bi�im verene', Sonra ona f�curunu (s�n�r tan�maz g�nah ve k�t�l���n�) ve ondan sak�nmay� ilham edene (andolsun). Onu ar�nd�r�p-temizleyen ger�ekten felah bulmu�tur. Ve onu �rt�p saran da elbette y�k�ma u�ram��t�r."
(�ems Suresi, 1-10)

Y�ce Allah��n ayetlerinde de bildirdi�i gibi, Rabbimiz insan� yarat�rken nefsine (benli�ine) hem k�t�l�k, hem de ondan sak�nma, yani iyilik ilham etmi�tir. �nsan ancak, i�inde bulunan bu iki g��ten, vicdan�n� kullanarak kurtulu�a erer. Nefsi insan� daima bencil ve k�skan� olmaya iter. G�vensizlik ve gelecek korkusu a��lar. Sonu gelmeyen bir tutku ve h�rs i�inde ��rp�nmas�na neden olur. Nefsinin i�indeki k�t�l���n varl���n� kabul ederek ondan sak�nmas� ona felah�, yani kurtulu�u getirecektir. Allah bu ger�e�i Kuran'da �u �ekilde bildirmi�tir.

"... kim nefsinin 'cimri ve bencil tutkular�ndan' korunmu�sa, i�te onlar, felah (kurtulu�) bulanlard�r".
(Ha�r Suresi, 9)

Ger�ek �zg�rl�k ise m�minin vicdan�n� kullanarak sahip oldu�u felah ve kurtulu�tur. �nsan sadece tutkular�n�n esiri olmaktan kurtuldu�unda �zg�rle�ir. Art�k onun ya�am�n�n amac�, s�z konusu sonu gelmez tutkular� tatmin etmek de�il, yaln�zca Allah'�n ho�nutlu�unu kazanmakt�r.

B�ylece Allah'a kul olmakla Allah'�n d���ndaki her�eyden �zg�rle�ir. Nitekim bu ger�e�i bilen Hz. �brahim babas�na ��yle seslenmi�tir: "Babac���m, i�itmeyen, g�rmeyen ve seni herhangi bir �eyden ba��ms�zla�t�rmayan �eylere niye tap�yorsun?" (Meryem Suresi, 42) Ayn� �ekilde, �mran'�n kar�s�, d�nyaya getirece�i bebe�i i�in �u duay� etmi�tir:
"Rabbim, karn�mda olan�, 'her t�rl� ba��ml�l�ktan �zg�rl��e kavu�turulmu� olarak' Sana adad�m, benden kabul et. ��phesiz i�iten bilen Sen'sin Sen".
(Al-i �mran Suresi, 35)

B�t�n Resuller, insanlar� nefislerinin bencil tutkular�na kap�lmaktan ya da ba�ka insanlara kul olmaktan kurtulup yaln�zca Allah'a kul olmaya davet etmi�lerdir. �nsanlar, yarat�l�� ama�lar�na ayk�r� olan bu ba��ml�l�klardan kurtulduk�a �zg�rle�irler. ��te bu nedenledir ki, Kuran'da Resul, m�minlerin "a��r y�klerini, �zerlerindeki zincirlerini indiren" ki�i olarak tarif edilmi�tir. (Araf Suresi, 157)
Unutulmamal�d�r ki, �zg�rl��e ancak Allah�a ger�ek anlamda iman edildi�inde sahip olunabilir. Allah d���nda tap�lan d�nyaya ait her�ey, ki�iyi kendisine esir edecek ve hi�bir zaman kurtulamayaca�� bir esaret alt�na sokacakt�r. Ger�ek �zg�rl�k, y�ce Allah��n ayetinde de bildirdi�i gibi ancak her t�rl� ba��ml�l�ktan �zg�rl��e kavu�turulmu� olarak Allah�a adanan bir ya�amla m�mk�n olacakt�r.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.