OSMANLI YAHUD�LER�
Cahiliye Toplumunda Y�NET�C� KARAKTER�
S�per G��l� Malzeme Elde Etme Yolunda Yeni Aray��lar: �r�mcek Ipe�i �reten Ke�iler

Etraf�n�zdaki Her�ey Gibi Asl�nda Siz de Molek�llerden Olu�uyorsunuz!
D�nyay� Kana Bulayan iki Siyasi G�c�n Benzerlikleri S�YON�ZM ve HA�LILAR
Bilimin Rotasi Do�ru �izilmelidir
DO�A ve TEKNOLOJ�

Kuran'da Kadina Verilen �nem
Kibris'ta D�n�m Noktasi
Atomdaki Tasar�m�n A�t��� Yeni Ufuk: �letken Plastikler
Ka��n�lmaz Ger�ekler Ya�l�l�k ve �l�m

www.harunyahya.org

Ara�t�rma'dan



K�br�s'ta D�n�m Noktas�



Kuzey K�br�s T�rk Cumhuriyeti tarihinin belki de en �nemli se�imine haz�rlan�yor. 14 Aral�k 2003 tarihinde ger�ekle�tirilecek se�imlerde KKTC'nin, daha do�rusu Ada'daki M�sl�man-T�rk varl���n�n, gelece�i halk oylamas�na sunulacak. Suikast tehditleri ve ihbarlar� alt�nda KKTC'yi se�imlere haz�rlayan Cumhurba�kan� Rauf Denkta� se�im �ncesi kamuoyuna yapt��� son a��klamada teslimiyet�i politika izleyen gazeteci ve siyaset�ilere �u tarihi mesajlar� veriyordu:
"Siyaset�ilerimiz ve baz� medya mensuplar�m�z T�rkiye'nin K�br�s politikas�n� ele�tirmekle belki de fark�nda olmadan kendi halklar�na ihanet etmektedirler. Rum'a ve D�nya'ya �ok farkl� mesajlar veriliyor. Bu dolayl� bir Enosis'tir. Ada'da T�rkiye'nin haklar�n�n bulundu�unu kimse inkar edemez.
�stanbul bas�n�na bakt���m�zda "Kamuoyu K�br�s meselesini �nemsemiyor!" Baz� medya kurulu�lar� AB u�runa K�br�s'� feda etmeye haz�rd�r. "Yapay, aldatmaca bir anla�ma olursa olsun, i� bitsin" �eklinde kamuoyunun beklentisinin bu oldu�u zannediliyor. Halbuki bas�n ger�ek kamuoyunu yans�tsa, bask�lar haks�zl�k yapan tarafa gidecek. Oysa T�rkiye'ye konuyu hallet �yle gel diyorlar." (9 Kas�m 2003, Girne Amerikan �niversitesi)
K�br�s, T�rkiye'nin milli davas�d�r. K�br�s T�rk�, T�rkiye'den kopart�lmas�ndan itibaren Anadolu'yu anavatan olarak g�rm��, s�rekli maruz kald��� Rum tehdidine ve bask�s�na kar�� umudunu T�rkiye'ye ba�lam��t�r. T�rkiye de yavruvatan K�br�s'a sahip ��km��, Devleti ve milletiyle, K�br�s T�rk�'n�n yan�nda yer alm��, 1974'teki Bar�� Harekat� ile de soyda�lar�m�z� Rum vah�etinden kurtarm��t�r.
Bar�� Harekat� ile birlikte K�br�s davas� T�rkiye i�in askeri olarak kazan�lm��t�r ve bu nedenle de T�rk Devleti'nin K�br�s T�rk�'n� yeniden risk alt�na sokacak bir taviz vermesi d���n�lemez.
Ancak mesele sadece askeri boyutla s�n�rl� de�ildir. 1974'ten bu yana "Rum tezi" iki farkl� y�nden ilerlemektedir. Bunun birinci y�n�, KKTC Cumhurba�kan� Say�n Rauf Denkta�'�n �ahs�nda T�rk taraf�na yap�lan uluslararas� bask�d�r. Sanki K�br�s d�nya g�ndemini me�gul eden bir sorunmu� gibi, uluslararas� topluluk, Bat�'daki g��l� Rum lobisinin de etkisiyle, �srarla K�br�s T�rk�'n� taviz vermeye, yeniden Rum egemenli�ini kabul etmeyle neticelenecek form�llere onay vermeye zorlamaktad�r. Bu form�llerin sonuncusu, 2003 y�l�nda BM Genel Sekreketi Kofi Annan taraf�ndan sunulan pland�r. Devletimiz ve KKTC y�netimi bu plan�n sak�ncalar�n� tespit ederek kabul edilmezli�ini vurgulam��lard�r.
Meselenin di�er y�n� ise, bu yaz� dizisinde ele alaca��m�z k�lt�rel boyuttur. K�br�s T�rk�'n�n varl���, sadece diplomatik tuzaklarla de�il, ayn� zamanda K�br�s T�rk�'n�n kimli�ini erozyona u�ratmak ve yok etmek amac�na matuf bir psikolojik sava�la da hedef al�nmaktad�r.

Kimlik Erozyonu
K�br�s T�rk�, aynen bir zamanlar Balkanlar'�n en u� noktalar�nda Osmanl�'y� temsil eden T�rkmenler gibi, K�br�s'ta T�rkl�k ad�na bir u� beyli�i olmu�tur. Ada'y� Rumla�maktan, Rum yay�lmac�l���na yem olmaktan korumu�, K�br�s'taki M�sl�man ve T�rk varl���n� g���slerini siper ederek muhafaza etmi�lerdir. K�br�s T�rk�'n�n bu kahramanca direni�ini ve ba�ta Say�n Rauf Denkta� olmak �zere bu direni�in m�cahidlerini sayg� ve sevgiyle anmak, her T�rk'�n g�revidir.
Ancak K�br�s'� Rumla�t�rmak isteyen g��ler, �nlerindeki en b�y�k engel olan s�z konusu g��l� M�sl�man T�rk kimli�ini erozyona u�ratmay� hedeflemektedirler. K�br�s'ta 2003 y�l� ba�lar�nda ya�anan baz� geli�meler ise, bu sinsi hedefte baz� mesafeler kat edildi�ini g�stermektedir.
Bu d�nemde, BM Genel Sekreteri Kofi Annan'�n g�ndeme getirdi�i plana destek vermek, KKTC y�netimini bu plan� kabul etmeye davet etmek i�in Kuzey K�br�s'ta bir dizi giri�im d�zenlenmi�tir. Bunlar�n en �nemlileri, Lefko�a'da d�zenlenen iki ayr� mitingdir. Bu mitinglerin her ikisinde de "K�br�s'ta ��z�m" �a�r�s� yap�lm��, ancak hakl� gibi g�z�ken bu �a�r�n�n alt�nda baz� vahim mesajlar da verilmi�tir. Mitinge kat�lanlar, Kuzey K�br�s T�rk Cumhuriyeti'nin varl���na dolayl� da olsa kar�� ��km��lar, Ada'da Rumlar ile ortak bir y�netim kurulmas�, Birle�mi� Milletler'in �ne s�rd��� -ve T�rk taraf�na pek �ok dezavantaj getiren- plan�n itirazs�z kabul edilmesi �a�r�s�nda bulunmu�lard�r. At�lan sloganlarda "Avrupa Birli�i vatanda�l���" �n plana ��km��, "M�sl�man T�rk" kimli�i �zerinde en ufak bir vurgu yap�lmam��t�r. Mitinglerin sembolik manzaras� da dikkat �ekicidir: Say�n Denkta�'�n Bayrak Televizyonu'ndaki a��klamalar�nda da vurgulad��� gibi, mitinglerde hi� KKTC bayra�� a��lmam��, T�rk bayra�� dalgaland�r�lmam��, bunlar�n yerine Avrupa Birli�i bayraklar� tercih edilmi�tir. Hatta ikinci mitingde 1974 �ncesinde var olan, Rum egemenli�indeki Birle�ik K�br�s Cumhuriyeti bayra�� a��lm��t�r ki, her ne kadar tepki �zerine indirilmi�se de, bu hareket Ada'daki "T�rk kimli�i"nin bekas� a��s�ndan endi�e verici bir alamettir.
Bir kimlik erozyonunun yegane ��z�m� ise, o kimli�i olu�turan de�erlerin g��lendirilmesinden ge�mektedir.

K�br�s'taki Psikolojik Sava�
S�z konusu kimlik erozyonunun g��l� bir k�lt�rel e�itim kampanyas� ile engellenmesi gerekti�i a��kt�r.
Bunun i�in de �ncelikle bu erozyonun kaynaklar�n� tespit etmek gerekmektedir.
�ncelikle bu durumun kendili�inden geli�en bir olgu olmad���n� belirtmek gerekir.
Kuzey K�br�s T�rk Cumhuriyeti'ni ve Ada'daki T�rk varl���n� zay�flatmak i�in on y�llard�r sistemli bir kampanya y�r�t�lmektedir. Rumlar ve Ada'y� Rum egemenli�inde g�rmek isteyen baz� Bat�l� �evreler, Kuzey K�br�s T�rkleri aras�nda olup da milli ve manevi de�erlerini yitirmi� baz� insanlar� da kullanarak, T�rk kesiminde y�k�c� propaganda ve psikolojik sava� y�r�tmektedirler.
�zellikle 1974 �ncesindeki Rum zulm�ne tan�k olmam�� gen� ku�ak, bu propagandan�n en �nemli hedefidir. Son y�llarda bu propagandaya b�y�k h�z verilmi�, Ada'daki T�rk gen�leri Bat�l� �lkelere g�t�rerek, seminer ad� alt�ndaki baz� programlara tabi tutulmu�tur.
Bu kampanyan�n en �nemli boyutu ise medya alan�ndad�r. Ne gariptir ki Kuzey K�br�s'taki baz� yay�n organlar�nda T�rkiye'yi s�zde "i�galci devlet" diye tan�mlama gafletini g�steren baz� aldat�lm�� kalemler olmu�tur. Baz� gazeteler adeta Rum tezinin s�zc�l���n� yapmakta, T�rkiye'nin K�br�s T�rk kesimi ile olan ili�kisinin kesilmesini ve KKTC'nin sona ermesini savunmaktad�rlar.
Lefko�a'daki mitingleri d�zenleyen, bu mitinglerle KKTC, T�rkiye ve T�rkl�k kar��t� sloganlar atan ve b�ylece bu mitinglere sadece bar�� dile�ini ifade etmeye gelmi� masum insanlar�m�z� da kendi saflar�ndaym�� gibi g�stermeye �al��anlar, ayn� kimselerdir. Rumlar�n ve Bat�l� �lkelerin K�br�s politikas�n� y�neten Rum lobisinin birer be�inci kolu gibi faaliyet g�steren bu gibi ki�ilerin say�s� az, ancak etkileri b�y�kt�r.
Peki nas�l olmaktad�r da, K�br�s'taki kahraman T�rk halk� i�inde bir be�inci kol faaliyeti organize edilebilmektedir? Buna alet olanlar kimlerdir?
Bu sorunun cevab�n� arad���m�zda, ka��n�lmaz olarak birtak�m a��r� sol gruplarla y�zy�ze geliriz.
Kom�nist ideoloji, K�br�s Rumlar�ndan T�rk kesimine yay�lm�� bir ideolojidir. Bu ideolojinin Rumlar aras�ndaki temsilcisi olan K�br�s Kom�nist Partisi AKEL, ne ilgin�tir ki ayn� zamanda koyu Yunan milliyet�isi ve Enosis yanl�s�d�r. AKEL'in ideolojisinden etkilenen baz� K�br�sl� T�rkler ise, milli bilin�lerini yitirerek, Enternasyonalizm ad�na asl�nda bilmeden Rum menfaatlerine hizmet eder hale gelmi�lerdir. AKEL'in Kuzey K�br�s'taki uzant�s� say�labilecek olan baz� organizasyonlar, T�rkl�k ve T�rkiye aleyhine propaganda y�r�t�r durumdad�r. Bir zamanlar Sovyet Rusya taraf�ndan desteklenen bu a��r� sol gruplar, kom�nizmin y�k�lmas�n�n ard�ndan, K�br�s �zerinde Yunan egemenli�ini destekleyen Bat�l� g��lerin y�nlendirmesi alt�na girmi�tir.
��te KKTC'nin la�vedilmesi, K�br�s'�n Rum egemenli�i alt�nda birle�mesi gibi g�r��leri savunan T�rkler, genelde hep s�z konusu a��r� sol kesimin �yeleri veya bu kesimin telkinlerinin etkisinde kalan insanlard�r.
Sorunun bu fikri ve ideolojik y�n�ne b�y�k �nem vermekte, ��z�m�n de buradan ge�ti�ine inanmaktay�z. Bu yorum dergi olarak m�, yoksa kitaptan al�nd��� i�in vakf�n yorumlar� m� kalm��?



Kom�nizm, Materyalizm ve Toplum
Kom�nist ideoloji, sadece K�br�s T�rk� i�in de�il, t�m T�rk Milleti i�in de �nemli bir meseledir. Kom�nist ideolojinin, 1960'l� ve 70'li y�llarda T�rkiye'yi b�y�k bir ter�r ve anar�i ortam�na s�r�kledi�i malumdur. 1980'lerde ve 90'larda ise, ayn� ideoloji, koyu bir etnik milliyet�ilikle de birle�erek, G�neydo�u'daki kanl� ter�r �rg�t�n� ortaya ��karm�� ve beslemi�tir.
Bug�n Sovyetler Birli�i'nin tarihe kar��m�� olmas� ve tek kutuplu bir d�nyada ya�amam�z, kom�nist ideolojinin bir tehlike olmaktan ��kt��� anlam�na gelmemektedir. Marksist ideoloji, hala pek �ok �lkede, devlete ve toplum d�zenine kar�� ��kan radikal �rg�tler �retmeye ve bir tehdit kayna�� olmaya devam etmektedir.
Marksizm'in ile m�cadele etmek ise onun dayand��� felsefi kaynaklar�n k�kten y�k�lmas� anlam�na gelmektedir. Bu felsefi kaynaklar�n ba��nda ise materyalizm gelmektedir.
Materyalizm, Marx, Engels, Lenin gibi kom�nist ideologlar�n en �ok �zerinde durduklar� kavramd�r. Sadece maddenin varl���n�n kabul edilmesini, Allah'�n varl���n�n ve t�m manevi de�er ve kavramlar�n reddini gerektirir. Kom�nist militanlar� kom�nist yapan, her �eyden �nce bu materyalist felsefeye olan inan�lar�d�r. Bu nedenledir ki, materyalist felsefenin ��r�t�lmesi, kom�nizm tehdidinin de nihai olarak ortadan kald�r�lmas� anlam�na gelecektir.
Bunun yan� s�ra, materyalizmin toplumlara getirdi�i tek zarar kom�nizm de de�ildir. Materyalist felsefe, insanlar� t�m manevi de�erlerden kopard��� i�in, ayn� zamanda ahlaki bir dejenerasyona da yol a�ar. Materyalizmin egemen oldu�u bir toplumda, din, ahlak, aile de�erleri, vatanperverlik gibi ulvi kavramlar giderek zay�flar ve sonunda yok olur. B�y�k �nder Atat�rk, bu ger�e�e "dinsiz milletlerin devam�na imkan yoktur" diyerek dikkat �ekmi�tir.

Teslimiyet�i Politikalara Kar�� Say�n Denkta�'a Destek
E�er g�n�m�zde K�br�s'ta da kar��m�za ��kan bu karanl�k ideolojiye kar��, �ok y�nl� k�lt�rel bir kampanya y�r�t�l�r, Devletimiz bunun i�in gerekli deste�i sa�larsa, o zaman Kuzey K�br�s'taki "k�lt�r erozyonunun" da k�sa s�rede �n� al�nacakt�r. Ve b�ylece Kuzey K�br�sl� soyda�lar�m�z, kendilerini Avrupa Birli�i bayra�� a�maya iten yan�lg�dan s�yr�larak, yeniden Ay-Y�ld�z alt�nda onur, mutluluk ve g�ven bulacaklard�r. (Harun Yahya, T�rk'�n D�nya Nizam�)
14 Aral�k 2003 tarihinde �ok �nemli bir se�ime haz�rlanan K�br�s'taki M�sl�man-T�rk varl��� ayakta kalma m�cadelesi vermektedir. KKTC ve baz� �stanbul bas�n�n�n haks�z ele�tirilerine maruz kalan Cumhurba�kan� Rauf Denkta� ise, ilerlemi� ya��na ve sa�l�k sorunlar�na ra�men Rumlar�n ve �ngilizlerin masa ba�� oyunlar�n� bozmaya �al��maktad�r. T�rkl�k bilincini ta��yan, milli ve manevi de�erlerine ba�l� her insan�n K�br�s davas�na �mr�n� adam�� KKTC Cumhurba�kan� Rauf Denkta�'a destek vermesi gerekmektedir.













�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.