Balkanlardaki �slam'�n Kahraman Lideri: AL�YA �ZZETBEGOV��


Balkan M�sl�manlar� �stanbul'dayd�
Bat� Trakya M�sl�manlar�
Sahte D�nyan�n Ac�lar�ndan Tutku Ve H�rs
�in'in Bat�l �nanc�: �AMAN�ZM

M�barek Ramazan
I����n Bilinmeyen �zellikleri
V�cudumuzdaki Saya� : Tansiyon
"Dindar Evrim" Yan�lg�s�na KURAN'DAN CEVAPLAR

www.darwinizmin
sonu.com

Ara�t�rma'dan



��N'�N BATIL �NANCI: �AMAN�ZM



�in'in Bat�l �nanc�: �AMAN�ZM
D�nyan�n en eski uygarl�klar�ndan biri olarak kabul edilen �in, g�n�m�zde kom�nist rejimle y�netilmekle birlikte k�kleri ge�mi�e uzanan yerle�ik k�lt�r�n� b�y�k �l��de muhafaza etmektedir. Bu k�lt�r esas olarak �lkede kabul g�ren �� dinin etkisi alt�ndad�r: Budizm, Konf��y�s��l�k ve Taoizm. Ancak bu �� din �ncesinde �in'de hakim olan inan�� ise �amanizm'dir.
�amanizm, �in'in en eski dini olarak kabul edilir. Bu bat�l din, "Kam" ad� verilen �aman rahiplerinin ruhlarla ba�lant� kurduklar� ve bu ruhlardan ald�klar� s�zde g��le gelece�i bildirme, k�t�l�kleri savma, hastal�klar� iyile�tirme, k�t� ruhlar� ��karma, �l�ms�zl���n yolunu bulma, ya�am� uzatma gibi kabiliyetlere sahip olduklar� y�n�nde �arp�k bir temel �zerine kuruludur.
�amanizm, Konf��y�s��l���n ilk ortaya ��k���na kadar �in toplumu �zerindeki en etkili inan��t�. Ancak Konf��y�s��l���n halk aras�nda kabul edilip d�nemin y�netimleri taraf�ndan destek g�rmesi �amanizmin toplum �zerindeki etkisini azaltm��t�r.

G�llere, Nehirlere, Da�lara Sapk�nca Dua
�amanizmin temeli, do�adaki cans�z varl�klar�n ruh ve kudret sahibi olduklar�na inan�lmas�d�r. �rne�in ya�murun bulutlar�n i�indeki ruh taraf�ndan ya�d�r�ld���na veya ate�in kendi i�indeki bir ruh taraf�ndan yak�l�p s�rd�r�ld���ne inan�l�r.
Bu inan� asl�nda pek �ok eski putperest inan��ta yer almaktad�r ve "animizm" olarak bilinir. Animizm, k�saca, do�adaki her varl���n ayr� bir ruh ve ayr� bir ilah oldu�u inanc�d�r. Bu konuda detayl� ara�t�rmalar y�r�ten Ivar Paulson isimli antropolog, "�amanizm ger�ekte animist bir ideolojidir" diyerek konuyu �zetlemektedir. G�r�ld��� gibi �aman inanc� tam anlam�yla �ok-ilahl� bir �irk inanc�d�r. Bu sapk�n anlay��a mensup olanlar, say�s�z denecek kadar �ok ilah�n varl���na inan�r ve bu ilahlar� ho�nut edebilmek i�in dualar edip kurbanlar sunarlar. �rne�in bu anlay��a g�re, her orman ayr� bir ilah olarak g�r�lmekte, hepsine ayr� ayr� tap�lmaktad�r.
Garip rit�ellere sahip olan bu bat�l inan�, akla tamamen ayk�r�d�r. Do�adaki ta��n, topra��n, suyun hi� bir iradesi yoktur ve hepsini alemlerin Rabbi olan Allah yaratm��t�r. T�m kainat�n tek bir Yarat�c�s� ve tek bir Hakimi oldu�unu kavrayamayan �amanlar ise, Allah'tan ba�ka say�s�z ilahlar edinerek O'na �irk ko�mu� insanlard�r. Allah Kuran-� Kerim'de �irk inanc�n�n sapk�nl���n� ��yle bildirir: "... O'nunla birlikte hi�bir ilah yoktur; e�er olsayd�, her bir ilah elbette kendi yaratt���n� g�t�r�verirdi ve (ilahlar�n) bir k�sm�na kar�� �st�nl�k sa�lard�. Allah, onlar�n nitelendiregeldiklerinden Y�ce'dir." (M�minun Suresi, 91)


�in:
�� Bat�l Dinin Ya�am Sahas�
Eski �a�larda �amanizmin bat�l inan�lar� ile yo�rulan �in topraklar�nda, daha sonra varl�klar� g�n�m�ze kadar devam eden �� ayr� din egemen olmu�tur: Konf��y�s��l�k, Taoizm ve Budizm. Ancak bu �� farkl� bat�l inan�� �amanizm temelinde �in k�lt�r� i�inde kayna�m��, birbirlerinin gelenek ve uygulamalar�n� alm��t�r. Bu nedenle de �in dinlerini inceleyen bir�ok ara�t�rmac� bu �� inanc� beraber ele almay� tercih eder.
Hinduizme tepki olarak ortaya ��kan Budizm, zaman i�inde �in topraklar�na da girmi�, yerle�ik �in felsefeleri ile �ok k�kl� bir �ekilde birle�mi� ve �in Budizmi ad�n� alm��t�r. Budizmin Buda'ya s�zde bir ilah gibi tap�nmay� �ng�ren inan��lar�, insan� yokluk ve sefalet i�inde ya�amaya te�vik eden bat�l uygulamalar� �slam dininin asla kabul etmeyece�i eziyet ve zul�m dolu sahnelere neden olmaktad�r.
Bu �� bat�l dinin kar��l�kl� ili�kileri, "�� din tek dindir" �eklindeki bir �in �zdeyi�iyle ifade edilmektedir. �inlilerin b�y�k b�l�m� bu bat�l inan� �ekillerinin her birini di�erinin tamamlay�c�s� olarak g�r�rler. Konf��y�s��l�k tamamen toplum ya�am�n� ve devlet y�netimini d�zenlemeye y�nelik sosyal bir d�zen �zerinde yo�unla��rken, Taoculuk ile Budizm rit�elleri, ayinleri, bat�l inan��lar� ile insan�n i� d�nyas�n�, g�nl�k ya�am�n�, ruhsal y�n�n� ele al�rlar. Ancak �in'de �ok say�da Budist bulunmas�na ra�men, bu as�ls�z inan� �ekli temelde Hindu ��eler ta��d��� i�in �inliler taraf�ndan milli din olarak kabul g�rmemektedir. Bu nedenle de �in k�lt�r� daha ziyade Konf��y�s��l�k ve Taoculuk �evresinde �ekillenir.

Konf��y�s��l�k:
Allah'�n Varl���n� G�zard� Eden Bir D�zen
Konf��y�s��l�k Allah Kat�ndan vahyedilmi� hak bir din de�il, �inli d���n�r Konf��y�s taraf�ndan ortaya konan ahlaki bir sistemdir. Bat�'da Konf��y�s1 ad�yla tan�nan
K'ung �eu'nun, (M� 551-479) kurdu�u bu sistemde sadece toplum d�zenine a��rl�k verilmi�tir. Konf��y�s, bu hedefini ger�ekle�tirirken,
ge�mi� dinlerde yer alan bir�ok bat�l inanc� da aynen hayata ge�irmi�tir. Atalara tap�nma, sunularda bulunma, kad�nlar� ikinci s�n�f insan olarak g�rme bu sistemin bat�l inan��lardan baz�lar�d�r. Ge�mi� �in inan��lar�nda ahiret hayat�, hesap g�n�, kader, cennet ve cehennem inan�lar� olmad��� i�in Konf��y�s de yeni olu�turdu�u sapk�n sistemde Allah'�n ilahi kitaplar�nda bildirdi�i bu ger�eklerden hi�bir �ekilde bahsetmedi.
Konf��y�s'�n yerle�tirmek istedi�i ahlaki sistem yukar�da sayd���m�z bat�l �zellikleri ta��mas�n�n yan� s�ra Kuran ahlak�na uyan birtak�m ��retiler de i�ermektedir. Ancak her ne kadar baz� do�rular� i�erse de, bir insan taraf�ndan ortaya at�lan, Allah korkusunu ve Allah sevgisini esas almayan, hesap g�n�n�, cennet ve cehennemi g�z ard� eden bu d���ncenin, insanlar� kurtulu�a g�t�rmesi m�mk�n de�ildir. (Harun Yahya, �slam ve Uzakdo�u Dinleri)
Konf��y�s��l�k �in'de Mao d�neminde b�y�k bir d��man olarak g�r�ld�. Ancak resmi olmamakla birlikte kamu hayat�ndaki g��l� konumunu g�n�m�ze kadar devam ettirdi. Son zamanlarda ise Konf��y�s prensipleri tekrar g�nl�k hayatta yerini almaktad�r.

Taoizm:
Hurafelere Dayal� Bir Aldan��
Taoizmin M� 500'l� y�llarda ya�ad��� d���n�len, fakat hakk�nda hi�bir bilgi bulunmayan Lao-Tse isimli bir ki�i taraf�ndan kuruldu�u kabul edilir. Taoistler, Tao-teh-King isimli bir metni kutsal kabul ederler.
Taoizm insanlar� bar��a, huzura ve dengeli ya�ama g�t�ren bir yol olarak tan�mlan�r. Ancak as�rlard�r ku�aktan ku�a�a aktar�lan geleneklerin, Konf��y�s��l���n ve Budizmin etkisiyle �ekil de�i�tiren Taoizmin tan�m�n� yapmak olduk�a zordur. Genel kabule g�re Tao insan�n hayat� boyunca izlemek zorunda oldu�u yoldur. Bu yol uyulmas� zorunlu �e�itli prensiplerle belirlenmi�tir. Ancak bu prensipler Allah'�n vahyine dayanmayan, insanlarca ortaya at�lan d���ncelerdir. Bu nedenle de i�inde bir�ok �eli�kiler bulunmaktad�r.
Taoculuk putperest bir dindir ve akla gelebilecek hemen her�eyi ilah olarak benimsemektedir. �n�nde e�ilip ibadette bulunduklar� her hayali tanr�n�n Tao'nun bir y�n�n�n yans�mas� oldu�una inan�l�r. Bir Taoistin, �nemli ruhlar�n isimlerini, r�tbelerini ve g��lerini bilmesi, meditasyon ve imgeleme y�ntemleriyle onlar� y�nlendirmesi i�in e�itimden ge�mesi gerekmektedir.
Taoistlerin evlerinde bir�ok putun tasviri dolaplar i�ine yerle�tirilir. Ancak bu putlar her Taoiste g�re de�i�iklik g�sterir. Allah Kuran ayetlerinde putperest anlay��taki topluluklar�n tarihin her d�neminde var olduklar�n� bize haber vermi�tir. Hz. Musa ile birlikte Firavun'un kavminden kurtulan �srailo�ullar� yolculuklar� s�ras�nda puta tapan bir kavimle kar��la�m��lar ve Musa Peygamberden kendilerine ayn� �ekilde bir put yapmas�n� istemi�lerdir. Bu olay Kuran'da insanlara �rnek olarak bildirilmektedir. Bununla ilgili Kuran ayetleri ��yledir:
"�srailo�ullar�n� denizden ge�irdik. Putlar� �n�nde bel b�k�p e�ilmekte olan bir toplulu�a rastlad�lar. Musa'ya dediler ki: "Ey Musa, onlar�n ilahlar� (var; onlar�n ki) gibi, sen de bize bir ilah yap." O: "siz ger�ekten cahillik etmekte olan bir kavimsiniz" dedi. Onlar�n i�inde bulunduklar� �ey (din) mahvolucudur ve yapmakta olduklar� �eyler (ibadetler) de ge�ersizdir." (Araf Suresi, 138-139)
Taoistlerin durumu da tarih boyunca ya�am�� t�m putperestlerle ayn�d�r. Onlar da hurafelerle, bat�l ��retilerle sa�l�kl� d���nmeleri engellendi�inden, i�inde bulunduklar� b�y�k sapk�nl��� fark edemeyen kimselerdir. Oysa bu bat�l inan�lar�n� bir kez olsun sorgulamalar�, geleneklerini k�r� k�r�ne izlemeyi de�il do�ru yolu bulmay� hedeflemeleri halinde i�inde bulunduklar� ak�l d��� durumu fark edeceklerdir.


Ateist Bir Din:
New Age
Uzak Do�u dinleri 19. y�zy�ldan itibaren Bat� toplumlar�nda ilgi g�rmeye ba�lam��t�. Bununla birlikte iki b�y�k d�nya sava��n�n y�k�c� etkileri, Japonya'ya at�lan atom bombalar�, bunun ard�ndan gelen Vietnam Sava��, kom�nizm tehlikesinin giderek bir paranoyaya d�n��mesi, birbiri ard�na ortaya ��kan skandallar, bat�da �zellikle Amerikan gen�li�inde kurulu d�zene kar�� b�y�k bir tepki olu�turdu. Zaten Darwin'in evrim teorisini esas alan materyalist bir e�itim sistemiyle yeti�tirilen bu insanlar b�y�k bir manevi bo�luk i�indeydiler. H�ristiyanl��� da t�m kurumlar�yla "kurulu d�zenin" bir par�as� olarak g�rd�klerinden i�inde bulunduklar� inan� bo�lu�unu gidermek i�in yeni yeni aray��lara girdiler. B�y�k bir kesim �zellikle pop�ler k�lt�r� belirleyen �evrelerin telkinleriyle Uzak Do�u dinlerine y�neldi. Nihayet 1960'l� y�llarda New Age ad� verilen, maddeci bat� k�lt�r�yle Uzak Do�u dinleri ve ayr�ca b�y�, fal gibi sapk�nl�klar�n senteziyle olu�turulan felsefe din kar���m� ak�m t�m d�nyay� etkilemeye ba�lad�. Bu ak�m hippi k�lt�r�n�n bir devam� niteli�indeydi. Bu ��retileri benimseyen baz� sanat�� ve bilim adamlar�n�n da etkisiyle New Age ak�m� insanlar aras�nda h�zla yay�ld� ve Bat� k�lt�r�n�n �nemli bir par�as� haline geldi.
�nsanlara modern bir ambalaj i�erisinde sunulan New Age Hareketi ger�ekte Hinduizm, Budizm, �amanizm, Taoizm gibi putperest dinlerin sapk�n inan��lar�n�n yan� s�ra ak�l, mant�k ve sa�duyu ile ba�da�mayan t�rl� sa�mal�klar i�eren ve ilahi dinlerde yasaklanan fal ve b�y� gibi bir�ok bat�l uygulamay� te�vik eden son derece ilkel bir inan��t�r. T�m iddialar�n�n aksine insanlar� ger�eklerden uzakla�t�r�p hayali bir d�nyada ya�amaya s�r�kleyen bir aldatmacad�r. Nitekim bir kurtulu� yolu olarak g�sterilen bu hareket insanlara hi�bir �ey vermedi�i gibi onlar�n mevcut bunal�mlar�n� daha da art�r�p, intihar etmeyi tek ��k�� yolu olarak g�ren bireyler haline getirmi�tir.

Sons�z
Bu yaz� dizisi boyunca Allah'�n bize Kuran'da bildirdi�i ger�eklerin �����nda Uzak Do�u dinlerini ve bunlar�n benzeri sapk�n inan��lar�n ger�eklerden, Kuran'�n ifadesiyle "Hak"tan ne kadar uzak olduklar�n� ortaya koymaya �al��t�k. Bu inan�lar� herhangi bir nedenle benimseyenlere dinlerinin kendilerini ger�eklerden uzakla�t�rd���n� ve Yarat�c�m�z olan Y�ce Allah'�n �irkin g�r�p yasaklad��� �eyleri yapt�rd���n� anlatt�k.
Onlar da bu Kuran'�n m�jdeli davetini ak�l ve sa�duyuyla de�erlendirmeli, atalar�ndan devrald�klar� inan�lar�, al��t�klar� gelenekleri ve putperest rit�elleri t�m �n kabullerden uzakla�arak samimiyetle g�zden ge�irmelidirler. E�er vicdanlar�n�n sesini dinler ve Kuran'da yer alan hat�rlatmalar �zerinde dikkatle d���n�rlerse, hi� ��phesiz onlar da do�ru olana ula�acaklard�r. Bu, "La �lahe �llaAllah" (Allah'tan ba�ka �lah yoktur) ger�e�idir. Allah'�n d���nda ilah edindi�i her�eyi b�rak�p sadece Allah'a kulluk etmeye karar veren ve o ana kadar yapt�klar�ndan pi�manl�k duyan t�m insanlar, bu karar� uygulamak i�in bir an bile teredd�t etmemelidirler. T�m bat�l inan�lar�n� geride b�rakmal�, Allah'a g�n�lden teslim olmal�d�rlar. Bunu yapt�klar� zaman hi� ��phesiz Rabbimiz'i "ba���lay�c� ve merhamet edici olarak" (Nisa Suresi, 110) bulacak, ger�ek huzura ve mutlulu�a ula�acaklard�r.










�zg�rl�k, hemen hemen her toplum ve ideolojiden ki�inin hemfikir oldu�u ve savundu�u bir kavramd�r. �nsanl�k tarihindeki �at��malar�n, sava�lar�n �o�undaki ama�, �zg�rl��� kazanmak olmu�tur.
Bat� d���ncesinin �zg�rl��e verdi�i anlam� ��yle �zetleyebiliriz: �zg�rl�k, insana, di�er insanlar (toplum) ya da devlet -veya ba�ka herhangi bir kurum- taraf�ndan hi�bir k�s�tlama ve bask� yap�lmamas�d�r.Bug�n Bat� toplumlar�n�n i�inde bulunduklar� toplumsal yap�, modern Bat� felsefesi taraf�ndan tarifi yap�lan "�zg�rl�k" kavram�n�n, insan�n kurtulu�unu sa�lamad���n� g�stermektedir.



Okullarda, bilimsel kaynaklarda ve bir k�s�m medyada, teori ispatlanm�� bir ger�ek gibi sunulmakta, pek �ok insan da bu nedenle evrimi hi� sorgulamadan kabul etmektedir. Oysa her ge�en g�n geli�en, paleoantropoloji, antropoloji ve mikrobiyoloji gibi bilim dallar�, s�z�n� etti�imiz yayg�n inan���n aksine, evrim teorisini s�rekli yalanlamaktad�rlar. Evrimi ispatlamak i�in 150 y�ld�r aral�ks�z s�rd�r�len �al��malar, teoriyi ��r�tmekten ba�ka bir sonuca varamam��lard�r.
Bu ger�e�e ra�men, evrim teorisinin bu denli yayg�n bir bi�imde savunulmas� ve insanlara empoze edilmesinin tek nedeni ise, teorinin ideolojik y�n�d�r.